Retourneren

Retourneren

Je hebt je bestelling ontvangen maar ziet toch van je aankoop af. Dat kan gebeuren. We zijn heel soepel in retourneren maar er zijn wel een aantal voorwaarden waaraan je je dient te houden:

  • Meld de retour z.s.m. bij ons en stuur het binnen 14 dagen retour, dit mag zonder opgaaf van reden.
  • Voeg een briefje toe met daarop het ordernummer, je naam en adresgegevens.
  • Indien mogelijk ontvangen wij de producten graag in hun originele verpakking retour.
  • Geopende producten of producten die gebruikt zijn, nemen we niet retour omdat onze producten tot de bederfelijke waren horen.

De retourkosten zijn voor eigen rekening. Nadat we de retour hebben ontvangen volgens de voorwaarden, maken we zo snel mogelijk het aankoopbedrag over op je rekening, uiterlijk binnen 14 dagen maar meestal binnen 2 werkdagen. Heb je voor de achteraf betaling gekozen dan ontvang je een Klarna Factuur met een nieuwe betaallink (bij gedeeltelijke retournering) of de bevestiging dat de betalingsverplichting is komen te vervallen.

Het Vitaa retouradres:
Vitaa.nl
T.a.v. Retouren
Laan ten Roode 2
5711 GC SOMEREN

Additionele retourinformatie

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Klachten

Je hebt je bestelling ontvangen maar merkt iets op aan het ontvangen product of je bent niet tevreden over onze geleverde service, sorry, vanuit de grond van ons hart, sorry. Uiteraard doen we altijd ons best dus lossen we de klacht naar ieders tevredenheid graag voor je op. Stuur daarom een mail naar onze klantenservice, via de chat op onze site of via de gewone post (zie bovenstaand adres).

Na ontvangst van je klacht, zullen we je snel berichten over de afhandeling daarvan. Heeft de klacht wat langer tijd nodig om te onderzoeken dan mailen we je dat even. Mocht je dit niet op prijs stellen of ben je niet tevreden over de uitkomst van de klachtafhandeling dan bestaat er de mogelijkheid om contact op te nemen met de onafhankelijke bemiddelingspartij van Stichting Webshop Keurmerk waar Vitaa.nl bij is aangesloten. Mocht ook een bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat er nog de mogelijkheid om je geschil aan de Geschillencommissie voor te leggen (SGC).

Heb je nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.